نگهداری کالانکوئه خانگی:

اگرمی خواهید کالانکوا را به عنوان یک گیاه خانگی پرورش دهید باید روزی 8 تا 10 ساعت نور درخشان به گیاه دهید گیاه باید در گلدانی با خاک سبک و با زه کشی خوب که حدودا نیمی از آن پرلیت است کاشته شود .تنها زمانی که کالانکوا خشک شده است لازم است به آن آب دهید میتوانید انگشت خود را در خاک فرو کنید اگر خاک مرطوب بود لازم نیست به گیاه آب دهید. خاک خیس باعث می شود که ریشه گیاه فاسد شود و منجر به مردن گیاه میشود.کود دادن به گیاه نیز باید غیر متناوب صورت گیرد و نباید بیشتر از یک مرتبه در ماه باشد.

اگر میخواهید گیاه خود را بعد از گلدهی دور بیندازید اصلا لازم نیست به آن کود داده تغذیه اش کنید .ولی اگر میخواهید کالانکوای خود را نگهدارید میتوانید دوباره گیاه را به گل بنشانید.

زمانی که گل ها شروع به پژمرده شدن کردند آنها را قطع کنید وگیاه را در یک اتاق تاریک برای مدت یک ماه قرار دهید و آبیاری گیاه را در این مدت کاهش دهید .زمانی که جوانه های جدید شروع به تشکیل شدن کردند گیاه را دوباره به یک منطقه آفتابی برگردانید.و آبیاری را طبق معمول ادامه دهید و به زودی می توانید از زیبایی گل ها لذت ببرید.


گل زیبا ، کالانکوا قرمز

مراقبت از کالانکوا برای دومین گلدهی:

اگر چه شاخ و برگ گیاه گوشتی کالانکوا بدون گل نیزجالب و زیباست اما گل ها می توانند جلوه ای بسیار تماشایی ایجاد کنند .برای وادار کردن گیاه به گلدهی مجدد باید گیاه فکر کند که زمستان را پشت سر گذاشته است.

در مهرماه و اوایل اسفند طول روزها به اندازه کافی کوتاه هستند که بتوان گیاه را به صورت طبیعی وادار به جوانه زنی کرد اما در زمان های دیگر باید گیاه را در یک اتاق کم نور یا گنجه قرار دهید.گیاه را فقط برای دریافت نور صبحگاهی بیرون آورید و بعد از ساعاتی کم آنرا دوباره کنار بگذارید.گیاه نیاز به دوازده الی چهارده ساعت تاریکی تا مدت 6 هفته دارد تا گلهایی جدید و تماشایی ایجاد کند .بهترین دما ها برای تشکیل گل در شب چهار الی هفت درجه و در طول روز شانزده درجه است .مراقبت از گیاهان کالانکوایی که تازه شروع به جوانه زنی کرده اند مشابه مراقبت از گیاهان گلدارآنهاست.

کالانکواهایی که در فضای باز خارج از خانه کاشته میشوند نیز به خاک قلیایی با زه کشی خوب نیاز دارند .اگر آب و هوای محل زندگی شما بارانی و مرطوب است موفق به پرورش گیاه در فضای باز نمی شوید همچنین اگر آب و هوا سرد باشد نمیتوان گیاه را خارج از خانه پرورش داد.

گل کالانکوا ( وبلاگ گل زیبا خراسان رضوی )

دماهای ایده آل برای گیاه در شب 18 درجه و در طول روز حدود 29 درجه است اگر محل زندگی شما نمیتواند این دماها را فراهم کند میتوانید گیاه را بیرون قرارداده و به محض اینکه هوا نامطلوب شد به داخل آورید .اگر کالانکوا را خارج از خانه کاشته اید لازم است تنها یک مرتبه در سال با یک تغذیه کننده کامل آنرا تغذیه کنید.

از شلوغ کردن بیش از حد گیاه خودداری کنید زیرا در صورت عدم وجود تهویه مناسب هوا اطراف برگها روی برگها لکه هایی پدید می آید.در جنوب آمریکا میتوان کالانکواهارا در پاییز کاشت ولی در مورد دیگر بخش های کشور باید گیاه را در اواخر پاییز بعد از از بین رفتن خطر سرمازدگی کاشت.برای کسانی که در نواحی ساحلی زندگی میکنیدخبرخوب این است که کالانکوا نسبت به خاک وهوای محتوی نمک مقاوم است.