سلاملکم

عرض ادب و احترام

 

حاشیه : دیشب ؛ جاتون خالی ، همزمان با بازی پرسپولیس ، چای آنخ نوش حان کردیم و با برد این تیم ، صد برابر بیشتر چسبید . ظهر همون روز ، بازی چلسی (❤) با یک تیم دیگه بود و با اینکه 4 به هیچ برد ؛ ولی برد پرسپولیس ( من استقلالیم ) ، بیشتر بهم حال داد . چرا ؟ چون با چشم خودم دیدم که تو این تیم ، کرد و ترک و عرب و فارس  زیر یک پرچم به اسم ایران ،  با جون و دلشون جنگیدن و حال سعودی ها رو با تمام ناعدالتی ها گرفتن

متاسفانه در همین بیان ، بارها دیدم ، افرادی رو که فقط و فقط از روی ایجاد حاشیه و این که بیشتر دیده بشن ،  میان به یک قومیت توهین میکنن و بعدش میگن خواهان جدایی قوم خودمون  هستیم . دلم می خواد از اون شخص بپرسم هدفت چیه از این حاشیه پراکنی ها ؟؟ دیده شدن ؟؟ می ارزه ؟؟  هر اتفاقی می اُفته ، سریع ربطش میدن به قومیت ها . از جنگ اذرباییجان و ارمنستان گرفته تا بازی تیم تراکتور و استقلال و  ... .

حنگ این دوکشور ، فقط به ضرر کشورمونه . چون از شانس بدمون ، با اینا همسایه هستیم .  دور تا دور کشور ما جنگه . چی می شد یک همسایه آدم مثل آلمان داشتیم ؟؟؟

فقط امیدوارم با ناشی گری بعضی ها و تصورات و توده ذهنی غلطشون ( که فکر میکنن کل عالم حمع شده تا به اینا توهین کنه ) ، کشورمون دچار جنگ داخلی نشه .

من خیلی مذهبی و از این شال چهارخونه ای ها ، نیستم ولی هر وقت بالای کوه میرم و قبر شهیدایی که همسن خودم هستن رو میبینم ، از خودمون خجالت می کشم که این افراد ، از جوونیشون گذشتن تا ما ایران رو ، یکدست و یکرنگ ببینیم ولی ما داریم چی کار می کنیم ؟؟ 

..........................................................................

متن اصلی :  

 

حرف های حاشیه ای رو معمولا آخِر میگن ولی این سری لازم بود اول گفته بشه . بگذریم

 

یک گیاهی هست ، که کرد ها ، بهش میگن آنُخ ( آنوخ =anokh)  ولی فارس ها میگن کاکوتی . شما کلا سمت شمال خراسان که بری یا  حتی همین کوه های هزار مسحد و بینالود ، یکسری بوته هایی میبیند مثل شکل بالا که می چینیم و می جوشونیم و میریم تو فضا ( ببخشید اون یه چیز دیگست 😂😂 )  خلاصه طعم خیلی خوبی داره اکثر عطاری های ایران ، دارنش و حتما امتحان کنید . البته اینکه خودت بچینی و مصرف کنی ، یه چیز دیگست .

 

 

در مورد خود این گیاه هم ، هم خانواده ی گیاه آویشنه و از تیره ی نعنائیان به حساب میاد و من خودم به شخصه ، بیشتر اولای بهار اینو سمت کوهای مشهد دیدم . جاهای دیگه رو نمی دونم ولی فکر کنم دوره رشد خودروش ، همون بهار باشه . 

 

چون نمی خوام صفحه اول وبلاگم خیلی مختص به یک مطلب بشه ، بقیش رو تو ادامه میذارم ...