گیاهی همیشه سبز که امروزه به عنوان گیاه آپارتمانی نگهداری می شود.

نور: به نور متوسط و غیر مستقیم احتیاج دارد. نور ملایم صبح صدمه ای به آن وارد نمی کند و در سبزی و شادابی گیاه موثر است اما از تابش مستقیم و شدید نور خورشید دور نگه دارید که باعث قهوه ای شدن و سوختن برگ ها می شود. می تواند ان را در بالکن یا کنار پنجره یا بالکن های شمالی قرار بدین .

 

آبیاری: به آبیاری متوسط رو به بالا ( روز در میان ) احتیاج دارد، بهترین زمان آبیاری بعد از خشک شدن سطح خاک است.

رطوبت دوست است، در محیط های مرطوب رشد بهتری دارد.  لطفا سطح خاک خشک نشود . 

 

دما: دمای اتاق برای آن مناسب است و در صورت گرم تر شدن هوا به آبیاری دقت کنید تا خشکی نکشد. نسبت به سرما حساس است و اگر در دمای کمتر از چهار درجه قرار بگیرد برگ ها قهوه ای می شوند و می ریزند.

 

خاک: به خاکی سبک با زهکش بالا احتیاج دارد تا آب در اطراف ریشه باقی نماند و باعث از بین رفتن گیاه نشود. از ترکیبات سبک کننده ی خاک مثل خاک برگ و پرلیت در بستر آن به کار ببرید.

 

تکثیر: از طریق قلمه ساقه تکثیر می شود، قلمه ای به طول ده سانت تهیه کنید و در هورمون ریشه زایی فرو ببرید بعد در خاک سبک قرار بدهید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید. البته خود این گیاه بعد از گل دهی در بعضی گونه های بذر تولید میکند که خودش باعث تکثیر میشود .

 

نکته پایانی : ورنا گیاهی به نسبت حساس هست و به افراد ناوارد توصیه نمی شود . سعی کنید برای این گیاه جزیره درست کنید ( در بالای صفحه بخش آموزش ابتدایی توضیح داده شده است ) . این به تعویض گلدان بسیار حساس است پس لطفا تنها در زمانی که دیگر راهی نداشتید تعویض گلدان انجام بدهید . این گیاه به هوای آزاد و گردش هوا نیاز دارد 

کود گیاهی باعث سرحال شدن می شود . 

 

 

 

دوستان و مخاطبای عزیز، چون دیدم خیلی تو این گیاه به مشکل خوردید،. مجددا یک پست گذاشتم در مرود تمام مشکلات احتمالی که شاید بهش برخورد بکنید و جوابش رو همونجا دادم. حتما وحتما اگه با این گیاه به مشکل خوردین،. این پست رو ببییند. 👇👇👇

 

چرا اینقدر با ورنا مشکل دارید؟