۹   گل مرغ بهشتی ( Bird of Paradise ) 


bird of paradise flower



گل مرغ بهشتی از خانواده استرلیتزیاسه  

Strelitziaceae )  است اما نام انگلیسی و 

رایج آن Bird Of Paradise می باشد. در  زبان 

فارسی نیز این گل را به ترجمه نام انگلیسی اش و

 یا اسامی دیگری مانندگل زبان پرنده، منقار 

درنا یا گل درنا می شناسند.

این گل جز رده گیاهان علفی قرار می گیرد که 

خواستگاه اصلی اش نیز آفریقای جنوبی است.

گل مرغ بهشتی از جمله گلهایی است که بخاطر ظاهر متفاوت و منحصر به فردش به هنگام خرید گل در گلفروشی ها جلب توجه بسیاری از خریداران گل را می کند. ترکیب رنگ بی نظیر و یونیک گل مرغ بهشتی را در کمتر گلی خواهید دید و همین امر بر اصالت این گل افزوده است. گل مرغ بهشتی بیشتر برای استفاده در تزئینات گلی مناسبت هستند و به کار می روند که جهت یک میهمانی رسمی، عرض تبریکی رسمی قصد تدارک گل را دارند. کمتر دیده می شود که در یک دسته گل روزانه و صمیمی از این گل در میان ترکیبات گل شان استفاده کنند.



  ۸    گل قلب خونین یا ( Bleeding Heart )


most beautiful flowers


گلی بسیار زیبا از خانواده خشخاشیان  بومی شرق آسیا ، شرق سیبری و کشور ژاپن میباشد.  علت نامگذاری این  گیاه به( گل قلب خونین )، شکل گل های آن میباشد که شبیه به قلب و بسیار زیبا هستند. این گیاه مقاوم مناسب برای مرزبندی، کاشت در باغها و استفاده به عنوان گیاه پوششی و گل شاخه بریده میباشد و امروزه در اکثر نقاط دنیا بسیار محبوب است .  گل قلب خونین در سال 1840 به انگلستان معرفی شد و جایزه انجمن سلطنتی باغ و باغبانی را از آن خود کرده است


  ۷     گل کوکب یا Dahila


dahlia


این گیاه بومی مکزیک، آمریکای مرکزی و کلمبیا بوده و دارای ۳۰ گونه است. حدود ۲۰۰۰۰ رقم دارد که اغلب آنها از D. pinnataو D. coccineaمشتق شده اند. گیاهی دایمی و حساس به سرما با ریشه های ژوخه ای گرد یا دوکی شکل می باشد. برگ ها مرکب، بزرگ و دندانه دار است و گل ها به صورت یک رنگ، دورنگ و چند رنگ شامل سفید، زرد، نارنجی، قرمز و بنفش دیده می شود. گل ها ممکن است کم پر، نیمه پرپر یا پرپر باشند. قطر گل بین گونه ها بسیار متغیر بوده و ممکن است از کمتر از ۱۰ سانتی متر تا بیشتر از ۲۵ سانتی متر برسد. 


  ۶     نیلوفر آبی یا water Lilies 


water lilies

گل ملی کشور مصر ولی از نماد سلسه هخامنشیان و ایرانیان است ( نماد های تخت جمشید ) در کرمانشاه نیز سرآبی به نام سرآب نیلوفر وحود دارد و قابل ذکر است که طی برندینگی که در سال ۱۳۹۶ در کرمانشاه انجام شد با توجه به جایگاه نیلوفر در اساطیر و تاریخ ایران و نقش برجسته ی طاق وسان کرمانشاه ، برند این شهر نیلوفر آبی شد . نیلوفر آبی به میزان فراوان در زیستگاه های آب شیرین در آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه آن یافت می شود. پیاز این گیاه می تواند مدت زمان نسبتا طولانی بدون بارندگی در یک بستر خشک رودخانه زنده بماند و در فصل باران که بستر رودخانه و یا باتلاق پر می شود، به جوانه و گل بنشیند.این گیاه 5 تا 8 فوت (حدود 150 تا 250 سانتیمتر) گسترده می شود و از اواخر بهار تا اوایل پاییز به گل می نشینند که مدت زمان نسبتاً طولانی برای دوره گلدهی می باشد.برگهای این گیاه به شکل قلبی و بزرگ و صفحه ای هستند و به دلیل کیسه های هوایی که بین سلولهای آنها وجود دارد، باعث شده که به راحتی بتوانند روی سطح آب قرار گیرند و گیاه بر روی آب شناور باشد که همین باعث شده یک منظره زیبای را در طبیعت به نمایش بگذارد و امروزه هم به دلیل نمای زیبای آن، در استخر خانه ها پرورش داده می شود. نیلوفر آبی دارای اندام ریزوم است و گلهای آن به رنگ زرد، سفید و صورتی و … یافت می شوند که گلدهی در شروع در اواخر بهار تا تابستان رخ می دهد.


  ۵    گل گازانیا یا یا آتشین گل ( Gnzania) 

gazania

زیستگاه آن آفریقای جنوبی ، درست مثل آفتاب گردان به آفتاب شدید نیاز دارد . گلبرگ های آن مثل آتش درخشان است و وقتی آفتاب به آن می تابد نور را کمی منعکس منعکس می کند و این سبب دور شدن آفات از این گیاه زیبا می شود . نیاز به اب شدید ندارد ‌. مهم ترین امر در نگهداری آن داشتن مکانی نور گیر در محوطه است . 


  ۴     گل لوتوس  ( lotus ) 

lotus

واکنش شما در تشخیص لوتوس در یک حوضچه ی تیره چه خواهد بود؟  مطمئن باشید وقتی  ان را ببینید خواهید گفت ، وای خدای من ! بر روی صورت شما گلگونه ظاهر می شود صرف نظر از اینکه  قبلش افسرده یا ناراحت باشید .  هیچ کس نمی تواند زیبایی یک لوتوس را نادیده بگیرد. این یک گل مقدس برای بودایی هاست و نماد خلوص، هماهنگی، الهی بودن و فضیلت است.


  ۳    گل لاله  ( Tulips ) 

tulips


"  گل لاله را با قطعیت باید یک گیاه ملی برای ایرانی ها بدانیم . اگر بخواهم صادق باشم ایران بهشت کره زمین است "  این جمله ای است که پروفسور رابرت سانزی در سال ۱۹۶۶ در بازید از رشته کوه های زاگرس به زبان اورد .  


  ۲      گل ارکید ( orchid ) 

orchids


با بیش از 25000 گونه شناخته شده، ارکیده یکی از بزرگترین خانواده های گل گیاه در جهان است. شما می توانید این گیاه زیبا را تقریبا در همه جا بر روی زمین قرار دهید. اما چه چیزی باعث می شود ارکیده بسیار خاص بشود و این همه توجه به سمت آن جلب شود ؟؟
ارکید ها می توانند بسیار بزرگ یا می توانند بسیار کوچک باشند ‌ بسیار پینگ و برق یا بسیار ساده . در واقع ارکید را می توان،  حشرات بند پایان نامید ‌ . بسیار متنوع هستند . 

  ۱     گل رز ( Rose)

rose

 و بالاخره اولین گیاه ، رز متعلق به زمین . 
نمی توان منطقه خاصی برای آن مشخص کرد ولی انبوه آن در مناطق خاور میانه و مدیترانه قرار دارد . 
این گل چه از نظر زیبایی و چه از نظر رایحه بهترین است . گل محمدی در بین ما ایرانیان بسیار معروف است . 
اگر دوست دارید گل رز رو در خانه داشته باشید آن هم در ابعاد کوچک پیشنهاد من خرید گل ساناز یا رز مینیاتوری است که در لینک زیر توضیح کامل در موردش داده ام ‌ 


نویسنده : امیرحسین علیزاده ( گل زیبا ) 

کپی با ذکر منبع 



راستی گل مورد علاقه شما چیست  ؟؟